Samen met NMBS zorgde Ypto ervoor dat alle stations en stopplaatsen uitgerust werden met een ticketverkoopsautomaat. Via die automaten kan een klant zelf een biljet kopen zonder aan een loket te moeten aanschuiven.
Een ander gelijkaardig project is PAO. NMBS werd aangesloten op het reserversingsplatform PAO, waardoor tickets voor internationale hogesnelheidstreinen sindsdien daarop verkocht konden worden.
Romain est l’un de nos Young Graduates d’Ypto (YOGY) et fait partie de notre équipe de Junior IT Specialists. Nous lui avons posé quelques questions sur son parcours, son intégration et ses perspectives chez Ypto. Qu’est-ce que tu apprécies dans le programme YOGY ?Romain : C’est motivant de pouvoir évoluer dans une entreprise qui croit en […]
Lees meerDagelijks rijden er een kleine 4 000 passagierstreinen van NMBS door ons land. Er zijn heel wat (realtime) gegevens nodig om dat verkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen. Als IT-bedrijf van NMBS speelt Ypto daar natuurlijk een grote rol in. Op dit moment zijn er verschillende afzonderlijke systemen om die data te verzamelen en aan […]
Lees meerIedereen binnen NMBS komt wel eens in aanraking met de NMBS SAP-applicaties die ervoor zorgen dat al de taken van onze medewerkers gepland, uitgevoerd en geregistreerd worden zodat er ook over kan gerapporteerd worden. De SAP-applicaties zijn de ondersteunende laag van vele NMBS-bedrijfsprocessen. Zo wordt SAP gebruikt in bijvoorbeeld ticketverkoop via de ticketverkoopmachines, het opmaken […]
Lees meerZowel bij Ypto als bij NMBS wordt het aanbieden van extra opleidingen hoog in het vaandel gedragen. Daarom heeft Ypto in samenwerking met NMBS ervoor gezorgd dat elke NMBS-medewerker via YouTrain een eigen platform heeft waarop hij/zij alle informatie over opleidingen gecentraliseerd kan vinden. Op die manier kan elke medewerker zelf nagaan welke opleidingen voor hem/haar relevant […]
Lees meer