English version not available yet

Als vertaler word je ingezet binnen het Translation & Communication Office en ben je verantwoordelijk voor het vertalen van bedrijfscommunicatie, eindgebruikersmateriaal, procedures, juridische en HR-teksten, technische SAP- en IT-documentatie en technische lastenboeken.

  • Je vertaalt bedrijfscommunicatie, eindgebruikersmateriaal, lastenboeken, … binnen een IT-omgeving:

    • van het Nederlands naar het Frans;

    • van het Nederlands en het Frans naar het Engels (en omgekeerd).

  • Je reviseert (nalezen en corrigeren) teksten vertaald door je collega-vertalers.

  • Je onderhoudt vertaalgeheugens en terminologiebestanden.

  • Je staat in nauw contact met de opdrachtgever (bv. bepalen van deadlines, vragen om opheldering over de brontekst, bespreken van grote vertaaldossiers bij oplevering, …).

  • Je identificeert proactief verbeteringen op het vlak van werkmethoden en processen.

  • Je bent ambassadeur van het vertaalteam en kan bij andere teams toelichting geven over de werking van het team.

Requirements

  • Master in het vertalen of gelijkwaardig door ervaring

  • Kennis van een CAT-tool is onontbeerlijk, ervaring met SDL Trados Studio en Multiterm 2019/2021 en GroupShare is een pluspunt

  • IT-minded - je kan vlot overweg met nieuwe IT-tools

  • Kennis van Microsoft Office

  • Je moedertaal is Frans, je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands en bent tevens zeer bekwaam in het vertalen naar het Engels.

  • Je hebt reeds enkele jaren bewezen ervaring in een gelijkaardige functie, bij voorkeur in een IT-omgeving.

  • Je hecht belang aan procedures en handelt daar ook naar in je dagelijks werk.

  • Je bent stressbestendig en kan werken onder tijdsdruk.

  • Je kunt op professionele wijze interne contacten onderhouden, communiceert vlot en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Ons aanbod

Binnen onze open bedrijfscultuur werk je achter de schermen mee aan de digitale transformatie van NMBS. Je hebt een job met maatschappelijke impact en ruimte voor eigen inbreng. Naast een goede work-life balans en een marktconforme verloning ontvang je de volgende voordelen:

  • Mogelijkheid tot telewerk + flexibel uurrooster

  • 35 verlofdagen

  • Abonnement openbaar vervoer

  • Uitgebreid verzekeringspakket - aansluiting zonder eigen bijdrage, m.u.v. ambulante kosten voor gezinsleden

    • Hospitalisatie en tandzorg voor het hele gezin

    • Ambulante kosten (= medische kosten los van hospitalisatie)

    • Groepsverzekering: aanvullend pensioen, arbeidsongeschiktheid en overlijden (cafetariaplan)

    • Arbeidsongevallen (bovenwettelijk)

  • Maaltijd- en ecocheques

  • Nettovergoedingen voor telewerk + internetbudget

Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

Business Support

Contract type icon

fulltime_permanent

Any questions?
Contact our HR Business partner

Nathalie Lambrechts
Contact us

Share this vacancy

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!