Onze afdeling Operations is een unieke combinatie van teams die eindgebruikersdiensten en -support leveren.

Onze Incident, Problem & Change Management- en Business Service Management-teams leveren transversale diensten aan alle afdelingen binnen Ypto.

De teams Telecom (vaste en mobiele telefonie, Astrid, Digital Mobile Radio en callcenters), Building IT systems (CCTV, Access Management, branddetectie, cabling, parking, wifi rollout,…) en Request Management, Invoicing & Tendering (dat NMBS voorziet van alle IT eindgebruikershardware en -software) leveren diensten aan NMBS.

Onze teams End User Support (eerste- en tweedelijnsondersteuning, VIP Support en Technical Field Solutions) en End User Computing (System Engineering & Access Management) leveren de nodige onderliggende support.

Operations is voornamelijk gericht op klantentevredenheid, die we willen garanderen door de waarden van Ypto en Operations te hanteren.

Als Domain coordinator Safety & BMS sta je in voor de dagelijkse operationele opvoling van de diensten binnen het domein (Incidenten/service request/preventief onderhoud.

Verantwoordelijkheden:

• Ondersteunt de B2R (BUILD TO RUN):

  • zorgt ervoor dat de processen, de tools, de governance, de documentatie en de procedures het mogelijk maken om de diensten op de juiste wijze te beheren en zorgt dat alle partijen op de hoogte zijn

• Beheert de oplevering van diensten op het gebied van het domein (RUN):

  • fungeert als belangrijkste aanspreekpunt voor de dagelijkse operationele vragen van de leverancier voor alle diensten, alsook voor de operationele escalaties van de (interne en externe) klant of andere stakeholders voor alle diensten binnen het domein

    • lost dagdagelijkse problemen op met interne en externe stakeholders

  • beheert de relatie met de leverancier wat betreft de aan Ypto geleverde diensten.

    • ziet toe op de naleving en de correcte en tijdige uitvoering van de SLA/OLA

    • ziet toe op de toepassing van de overeengekomen operationele werkmethode

  • biedt ondersteuning aan de Service Manager

  • bezorgt op periodieke basis operationele rapporten over de SLA’s/OLA’s (operationeel) aan de betrokkenen conform de Governance

  • zorgt ervoor dat de servicedocumentatie wordt bijgehouden

  • streeft naar “continuous improvement”:

    • capteert de verbeteringsvoorstellen vanuit het team en de leverancier met betrekking tot de bestaande service voor de door de klant in productie genomen dienst en communiceert deze intern naar het (de) betrokken team(s), volgt de gedefinieerde acties intern op en verzorgt de communicatie

    • formuleert zelf verbeteringsvoorstellen met het oog op het leveren van een optimale dienstverlening aan de klant m.b.t. de door de klant in gebruik genomen dienst

• Neemt het financieel management waar voor het toegewezen domein:

  • volgt toegewezen maintenance budgetten (OPEX) op

  • controleert de facturatie van de leveranciers

  • volgt financiële KPI’s op en maakt forecasts

  • maakt analyses op vlak van effectiviteit en efficiëntie

• Volgt de Incident Management & Request Fulfillment processen op :

  • is verantwoordelijk voor het Incident management process en het request fulfillment process

  • houdt toezicht op het werk van incidentresponsteams (2nd line)

  • schakelt als SPOC voor operationele escalaties

• Staat in voor het Preventief Onderhoud:

  • volgt de planning en uitvoering van het preventief onderhoud op

  • ziet erop toe dat de gepaste documentatie bij elk onderhoud wordt aangeleverd door de leverancier, bewaakt de kwaliteit van het onderhoud

  • bewaakt de uitvoering van vervolgtaken, zorgt dat de gemelde gebreken worden behandeld

  • treedt op als SPOC voor escalaties en/of vragen ivm preventief onderhoud voor zowel klant als voor leverancier

Requirements

  • Bachelor of gelijkwaardig door ervaring

  • Basiskennis van het specifieke domein

  • Kennis van het beheer van dienstverlening

  • ITIL-gecertifieerd

Algemene competenties:

  • Communicatief sterk zowel naar het team als naar management toe

  • Problem solver, zelfstandig, zeer gestructureerd en administratief sterk

  • Customer minded, zin voor initiatief en nauwgezet

  • Nederlands en Frans en goede kennis van het Engels

                                                                                                                                                                  

Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;

  • 35 days of leave;

  • a company car + a public transport season ticket;

  • a target bonus;

  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);

    • hospitalisation and dental care for the whole family;

    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);

    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);

    • accidents at work (extralegal);

  • meal vouchers and eco-vouchers;

  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.

Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

Infrastructure & Operations Services

Contract type icon

fulltime_permanent

Any questions?
Contact our HR Business Partner

Liesbeth Bos
Contact us

Share this vacancy

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!