Onze afdeling Operations is een unieke combinatie van teams die eindgebruikersdiensten en -support leveren.

Onze Incident, Problem & Change Management- en Business Service Management-teams leveren transversale diensten aan alle afdelingen binnen Ypto.

De teams Telecom (vaste en mobiele telefonie, Astrid, Digital Mobile Radio en callcenters), Building IT systems (CCTV, Access Management, branddetectie, cabling, parking, wifi rollout,…) en Request Management, Invoicing & Tendering (dat NMBS voorziet van alle IT eindgebruikershardware en -software) leveren diensten aan NMBS.

Onze teams End User Support (eerste- en tweedelijnsondersteuning, VIP Support en Technical Field Solutions) en End User Computing (System Engineering & Access Management) leveren de nodige onderliggende support.

Operations is voornamelijk gericht op klantentevredenheid, die we willen garanderen door de waarden van Ypto en Operations te hanteren.

Als Team Lead BITS projects ben je verantwoordelijk voor een team van technical PM’s en PM’s deployment die verantwoordelijk zijn voor de studies en installaties en maintenance van de building technieken voor de NMBS.

Verantwoordelijkheden:

  •        Functioneel beheer van het team (recrutering, coaching, ontwikkeling team, resource planning,…)

  •        Verantwoordelijk voor de organisatie van het team aan de hand van duidelijke procedures en workflows

  •        High level planning en opvolging van alle projecten

  •        Definiëren en opvolgen van een set KPI’s voor de verschillende projecten in lijn met PM² methodologie

  •        Definiëren en opvolgen van team- en individuele objectieven, in lijn met de globale objectieven

  •        Opvolgen, evalueren en bijsturen van de leden van het team

  •        Voorstellen van nieuwe concepten en ideeën ter verbetering van het team

  •        Bijdragen aan verbeteringsprojecten voor het operations department

  •        Nauw samenwerken met de andere teamleads van het safety & BMS team en het security & network team

Requirements

  • Master of gelijkwaardig door ervaring

  •        Uitgebreide kennis project management

  •        Ervaring met gebouwgerelateerde projecten

  •        Minimum 5 jaar ervaring in een gelijkaardige functie

  •        Ervaring met het uitbouwen van een organisatie

  •        ITIL-gecertifieerd en PM² gecertifieerd

Algemene competenties:

  •        Communicatief sterk zowel naar het team als naar management toe

  •        Sterke people management skills

  •        Zelfstandig, zeer gestructureerd, administratief sterk

  •        Customer minded, zin voor initiatief en open minded

  •        Teambuilder met oog voor het geheel van de organisatie

  •        Nederlands en Frans en goede kennis van het Engels

                                                                                                                                                                  

Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;

  • 35 days of leave;

  • a company car + a public transport season ticket;

  • a target bonus;

  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);

    • hospitalisation and dental care for the whole family;

    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);

    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);

    • accidents at work (extralegal);

  • meal vouchers and eco-vouchers;

  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.

Apply for this job
Apply for this job
Location icon

Near Brussels Midi Station

Department icon

Infrastructure & Operations Services

Contract type icon

fulltime_permanent

Any questions?
Contact our HR Business Partner

Liesbeth Bos
Contact us

Share this vacancy

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 reasons to choose Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Challenging projects

At Ypto, you never stand still. Every day is different and offers the opportunity to be challenged to innovate in order to find the best solution for our customer.

Maatschappelijke impact icoon

Social impact

Through your work, you contribute to the future of Belgian railways and have a tangible impact on millions of people.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Growth opportunities

Initiative, trust and self-management are key. You will have the support of your colleagues to develop and the opportunity to grow.

Application procedure

Did you apply for a position at Ypto? Or are you curious about how our application procedure works? We follow the four steps below each time. Depending on the position, an additional interview or assessment may be required.

1

CV screening

We take a close look at your CV and check whether it matches the profile you are looking for. We may call you briefly to ask about your motivation and experience.

2

Interviews and questionnaire

If the outcome of this screening is positive, you are invited to a (video) interview with your direct supervisor and your HR Business Partner. During these interviews, we discuss your motivation, knowledge, experience and skills as well as the content of the job. We also talk about the online questionnaire you filled in prior to the interview.

3

Reference analysis

Finally, we contact the references you will have provided. This way, we can make you out better.

4

We have a match: welcome to Ypto

Have you been selected? If so, we will be happy to draw up an attractive proposal and welcome you to our organisation.

Spontaneous application

Would you like to work with us on the future of SNCB but cannot immediately find the right vacancy? Then feel free to submit a spontaneous application. Who knows, you might soon be part of our team!