Application Owner: Bridge the Gap Between Business and IT at NMBS

Are you a strategic thinker with a passion for optimizing IT solutions? Do you excel at building strong relationships between business and IT? Join YPTO as an Application Owner and be at the heart of NMBS / SNCB's digital transformation!


Your Role:

As an Application Owner, you'll be responsible for the end-to-end management of a portfolio of NMBS / SNCB applications, ensuring they deliver maximum value to the business. This dual-focused role requires a blend of strategic thinking, operational excellence, and strong stakeholder management skills.


Key Responsibilities:

  • Application Portfolio Optimization: Strategically manage and monitor your application portfolio to optimize performance, continuity, and integration with other systems.
  • Problem Management: Investigate and suggest improvements to fix identified problems.
  • Business Alignment: Build strong partnerships with business stakeholders to understand their needs, identify opportunities for improvement, and align application strategies accordingly.
  • Project Delivery: Prioritize changes, manage resources, and coordinate with teams to ensure successful project delivery on time and within budget.
  • Functional analysis: Gather business requirements and translate them into functional analysis
  • Documentation Management : make sure the functional documentation is kept up to date
  • Knowledge Hub: Serve as the primary point of contact for both IT and business teams regarding your application portfolio.


Exigences

Your Skills and Experience:

  • At least 5 years of experience in application management, combining support and portfolio management responsibilities.
  • Strong understanding of software packages and ITIL framework.
  • Experience with databases (SQL, Oracle) is a plus.
  • Excellent communication and interpersonal skills in Dutch, French and English.
  • Problem-solving mindset, organized, and stress-resistant.
  • Experience as a functional analyst is a plus.


Our Offer

  • Make a Real Difference: Contribute to the digital transformation of NMBS and improve the passenger experience.
  • Open and Collaborative: Join a dynamic work environment that fosters creativity and ownership.
  • Work-Life Balance: Maintain a healthy balance with flexible work arrangements and 35 days of annual leave.
  • Competitive Benefits: Enjoy a competitive salary, company car or public transport season ticket, target bonus, comprehensive insurance package, meal vouchers, and eco-vouchers.

Ready to take on this challenging and rewarding role? Join the YPTO team today!

Postulez pour cette offre d’emploi
Postulez pour cette offre d’emploi
Icône de localisation

Near Brussels Midi Station

Icône du département

Solution Delivery

Icône de type de contrat

fulltime_permanent

Une autre question ?
Veuillez contacter notre HR Business Partner

Jihan Kaichouh
Contactez nous

partager cette offre d'emploi

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !