We are excited to announce an opportunity for a talented and experienced Tech Lead Developer to join our dynamic team. As our Tech Lead, you will play a crucial role in guiding our development team to create exceptional, scalable software solutions for SNCB's onboard and back-office passenger information systems. This role offers a unique chance to work closely with business stakeholders, aligning technical strategies with their goals, while fostering a culture of continuous improvement within our development processes. With your mentorship, we'll ensure our team delivers high-quality solutions without compromising work-life balance.


Join our team and contribute to the innovation and excellence of SNCB’s passenger information systems, ensuring high standards of quality and performance in our software solutions.

Key responsibilities:

  • Leadership and Mentorship: Lead, mentor, and inspire a team of software developers, fostering a culture of collaboration and innovation
  • Technical Expertise: Architect and implement scalable, reliable, and high-performing software solutions
  • Collaboration: Work closely with product owners, analysts, and other stakeholders to define project requirements and technical specifications
  • Quality Assurance: Conduct code reviews and drive best practices for coding standards and continuous integration/continuous deployment (CI/CD) processes
  • Innovation: Stay abreast of industry trends and emerging technologies to ensure the team is utilizing the best tools and practices
  • Continuous Improvement: Propose and implement process improvements to enhance development efficiency and effectiveness

Exigences

  • Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Software Engineering, or a related field
  • Minimum of 10 years of software development experience, including proficient experience as a Tech Lead or Lead Developer with .NET C#
  • Fluent in English and French or Dutch
  • Familiarity with Agile and Scrum methodologies, preferably SAFe
  • Excellent problem-solving and analytical skills
  • Strong communication and collaboration abilities
  • Comprehensive understanding of network systems
  • Experience with Kubernetes and Rancher
  • Proficient in writing SQL queries
  • Experience with C++ development is a plus


Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;
  • 35 days of leave;
  • a company car + a public transport season ticket;
  • a target bonus;
  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);
    • hospitalisation and dental care for the whole family;
    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);
    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);
    • accidents at work (extralegal);
  • meal vouchers and eco-vouchers;
  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.
Postulez pour cette offre d’emploi
Postulez pour cette offre d’emploi
Icône de localisation

Near Brussels Midi Station

Icône du département

Solution Delivery

Icône de type de contrat

fulltime_permanent

Une autre question ?
Veuillez contacter notre HR Business Partner

Katrien Vandeput
Contactez nous

partager cette offre d'emploi

FacebookWhatsAppEmailLinkedIn

3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !