For DIOR, inside the business domain of Transport Executions, we are looking for a senior agile technical resource who is also skilled in solution design.
The program's deliverables are mobile apps, cloud backend in Azure, Web interfaces and integration with legacy systems.

Core activities will be on the DIOR program.

The Functionalist will be responsible for analysing and optimizing the functions and processes within the organisation to ensure efficiency and effectiveness. They will work closely with different departments to understand their roles and how they contribute to the organization's overall goals.

Core technologies requested:

Key Responsibilities:

  • Evaluate and analyse current organizational processes and functions
  • Identify areas for improvement and recommend solutions to enhance productivity
  • Collaborate with department heads to align functions with strategic objectives
  • Design and implement functional strategies that support organizational growth
  • Monitor and report on the performance of implemented strategies

Exigences

Ideal candidates possess:

  • Completed degree in computer science or a similar field
  • Minimally 5 years of experience in ICT
  • Mastery of the English language (C1+); fluent in either French (B2+) or Dutch (B2+)
  • A Belgian residency and on-premises availability minimally 2 days a week.
  • Experience in process optimization and functional analysis
  • Experience with SAFE/Scrum
  • Have good knowledge of source control (git) and apply unit testing
  • A strong analytical and problem-solving skills
  • Excellent communication and interpersonal abilities
  • A deep knowledge as an end-user of MS Office, JIRA, Confluence…
  • The ability to question requirements in a healthily critical way and record a supported conclusion
  • BPMN experience

Highly appreciated or willing to learn in own time

  • Experience in the design or implementation of IT applications
  • Experience with Azure & .Net
  • Gherkin

We are looking for a senior profile who can interact independently with the product owner. The person has to be willing to deep-dive into the business area, together with the business domain expert.


Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;
  • 35 days of leave;
  • a company car + a public transport season ticket;
  • a target bonus ;
  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);
    • hospitalisation and dental care for the whole family;
    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);
    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);
    • accidents at work (extralegal);
  • meal vouchers and eco-vouchers;
  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.
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Near Brussels Midi Station

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Solution Delivery

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Veuillez contacter notre HR Business Partner

Jihan Kaichouh
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3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !