As Senior Program Manager you will steer the PMO which supports the SAP transformation core team to implement the new ERP solutions within SNCB in the next 4 to 5 years.

You will support the SAP transformation program and the core management in the following areas:

  • Project & Program governance embedded in the rest of the the SNCB organisation
  • Project planning and progress reporting (+40 projects within the program)
  • Program Resource Management
  • Prepare and monitor program financials (actuals & budgets of all projects). aligning with tools of SNCB
  • ​Provide financial KPI’s, metrics & reporting to Program Management and SteerCo
  • Follow-up and report on Program Value Realisation
  • Follow-up with SI’s & SAP (multi-vendor) on contractually agreed deliverables (Vendor Service delivery QA & Contract Mgt)
  • Maintain the Program Risk Log
  • Organise the Program Central Organisational Change Management including Communication, Mobilization, Training and Adoption Coordination

Exigences

  • +10 years experience in setting up from scratch and running a large Program Management Office
  • +15 years experience in Program and Project Management
  • Having managed at least 2 full life cycle large SAP Transformation projects with a broad functional scope (each covering at least 3 out of: Financials, HR, CRM, Sales, SCM, Assets/MRO, Procurement)
  • Good knowledge of Dutch, French and English


Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;
  • 35 days of leave;
  • a company car + a public transport season ticket;
  • a target bonus ;
  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);
    • hospitalisation and dental care for the whole family;
    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);
    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);
    • accidents at work (extralegal);
  • meal vouchers and eco-vouchers;
  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.
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Icône de localisation

Near Brussels Midi Station

Icône du département

IT Project Management

Icône de type de contrat

fulltime_permanent

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Veuillez contacter notre HR Business Partner

Sofie Dekegel
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3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !