Within Integration Services we manage different types of Integration technologies like MQ, Kafka, Axway, AMQP Broker, API Platform, …

As a Technical Architect Integration Services you are responsible for supporting future evolutions of the different integration technologies both for existing technologies and new to come technologies within Integration Services.

You are responsible for researching, suggesting, planning, improving and participating in the different internal processes. An important internal process is the approval process for the Architectural Center of Excellence (ACE).

Defining the future Integration Services building blocks for business projects and enhancements on already existing building blocks (by modifying building blocks and maintaining roadmaps).

Your main tasks and responsibilities are:

  • Provide technical leadership and insights for the technologies that have been identified / required as part of a solution (to Solution Architects)

  • Have a hands-on approach applying IT best practices and architectural standards to follow

  • Provide expertise in the Integration domain

  • Maintain roadmap for product components as per Integration technology as well as an overall Integration approach and vision

  • Working closely with our external partner(s)

  • Validate and provide feedback on detailed designs

  • Document using Adoit (Archimate) following the defined metamodel

  • Translate application requirements into Integration services

  • Elaborate roadmaps and business cases

  • Strong collaboration with the Integration Services team

Exigences

  • Master degree or equivalent through experience

  • At least 5 years of relevant experience as Technical Architect

  • Good knowledge of English and Dutch or French (preferably with at least a passive knowledge of the second language)

  • Demonstrated knowledge of

    • Different integration technologies (MQ, Publish/Subscribe, Rest API, …)

    • Security/privacy best practices on infrastructure, network, applications and data

    • Integration technologies on Cloud.

  • Some knowledge of Azure automation (Terraform), infrastructure as code, consumption & licensing is a plus

  • Some knowledge of Kubernetes is a plus

  • Ability to understand and apply the long-term ("Big Picture") vision and tactical needs

  • Customer oriented, team player, security minded

  • Excellent analytical and technical skills

  • Excellent oral and written communication skills, good facilitating and negotiating skills

  • Excellent planning and organizational skills

  • You have experience working together with (offshore) Service Providers

Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a market-related salary, you have:

  • the possibility to work remotely for up to three days per week + flexible working hours;

  • 35 days of leave;

  • a company car + a public transport pass;

  • a target bonus;

  • a hospitalisation insurance (including dental care) for the entire family, a group insurance and a disability insurance (cafeteria plan), without own contribution;

  • meal cheques and eco-vouchers;

  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.

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Icône de localisation

Near Brussels Midi Station

Icône du département

IT Architecture

Icône de type de contrat

fulltime_permanent

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Veuillez contacter notre HR Business Partner

Evi Janssens
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3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

Maatschappelijke impact icoon

Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

Doorgroeimogelijkheden icoon

Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !