We are looking for a  colleague  with a strong focus on communication to support the implementation of robust security measures under NIS 2 regulations in SNCB.  The ideal candidate will act as a bridge between technical teams, leadership, and external stakeholders, facilitating effective communication and ensuring alignment on cybersecurity priorities across SNCB.

 

Key Responsibilities: 

  • Develop and execute clear communication plans to support the rollout of new security initiatives and policies across SNCB and towards external stakeholders

  • Foster collaboration and awareness across the organization to build a security-first culture through the development of community/information/learning initiatives.

  • Translate technical cybersecurity requirements into accessible, non-technical language for diverse audiences, including executives and external partners

  • Coordinate with cross-functional teams to gather input, address concerns, and ensure consistent messaging on cybersecurity changes.

  • Work with several teams to achieve the above goals, internal communications, external communications, ….

  • Communicate the importance of cybersecurity measures and NIS 2 compliance across the organization, ensuring alignment with strategic goals.

  • Help prepare the information sessions for government agencies, the CCB, and other regulatory bodies, as part of audits or inspections.

Exigences

  • Strong background in communication, change management, or stakeholder engagement

  • Excellent interpersonal and written communication skills, with the ability to engage diverse audiences.

  • Familiarity with cybersecurity principles and NIS 2 regulations (technical expertise is not required but beneficial).

  • Experience in facilitating meetings, workshops, and cross-functional collaboration.

  • Ability to manage multiple stakeholders, including government and regulatory bodies.

 Desired Skills:

  • Experience in developing communication strategies for change initiatives.

  • Experience in Social behaviour  and company culture change are a plus

  • Passion for cybersecurity and willingness to learn

This role is essential in driving awareness, alignment, and successful adoption of cybersecurity measures within the organization and with external partners. If you excel in communication and have a passion for cybersecurity, we encourage you to apply.

                                                                                                                                                                  

Our offer

Within our open corporate culture, you contribute to the digital transformation of SNCB. You will have a job with social impact and ample opportunity to make your own contribution. In addition to a good work-life balance and a competitive salary, you will receive the following benefits:

  • the possibility to work remotely + flexible working hours;

  • 35 days of leave;

  • a company car + a public transport season ticket;

  • a target bonus;

  • a comprehensive insurance package (affiliation without own contribution, excl. outpatient costs for family members);

    • hospitalisation and dental care for the whole family;

    • outpatient costs (= medical costs separate from hospitalisation);

    • group insurance: supplementary pension, work disability and death (cafeteria plan);

    • accidents at work (extralegal);

  • meal vouchers and eco-vouchers;

  • net allowances for remote working and carwash + internet budget.

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IT Security

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3 raisons de choisir Ypto 

Icoon uitdagingen: bergtop

Projets stimulants

Chez Ypto, personne ne se tourne les pouces. Chaque jour est différent et offre l’occasion de relever des défis pour innover en vue de trouver la meilleure solution pour notre client. 

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Incidence sociale

Au travers de votre travail, vous contribuez à l’avenir des chemins de fer belges et produisez des effets tangibles sur des millions de personnes.

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Possibilités de croissance

L’initiative, la confiance et l’autogestion sont au centre de nos activités. Vous bénéficierez du soutien de vos collègues pour vous développer et vous aurez la possibilité d’évoluer.

Procédure de sélection 

Vous avez postulé pour un emploi chez Ypto ? Ou vous vous demandez comment fonctionne notre procédure de sélection ? Les quatre étapes ci-dessous sont systématiquement suivies. En fonction du poste, un entretien ou une évaluation supplémentaire peut être nécessaire. 

1

Screening du C. V.

Nous examinons attentivement votre CV et vérifions s’il correspond au profil recherché. Il est possible que nous vous passions un bref coup de téléphone pour vous interroger sur vos motivations et votre expérience. 

2

Entretiens et questionnaire

Si l’issue de ce screening est positive, vous serez invité à un entretien (vidéo) avec votre dirigeant direct et votre HR Business Partner. Lors de ces entretiens, nous discutons de vos motivations, de vos connaissances, de votre expérience, de vos compétences et du contenu de la fonction. Nous discutons également du questionnaire en ligne que vous aurez rempli avant l’entretien. 

3

Prise de références 

Enfin, nous contactons les personnes que vous avez mentionnées dans les références. De cette façon, nous pouvons encore mieux cerner votre candidature. 

4

C’est gagné : bienvenue chez Ypto !

Vous avez été sélectionné ? Si tel est le cas, nous serons heureux d’élaborer une proposition attrayante et de vous accueillir dans notre organisation. 

Candidature spontanée 

Vous souhaitez travailler à nos côtés pour construire l’avenir de la SNCB mais vous ne trouvez pas l’offre d’emploi adéquate ? N’hésitez pas à nous envoyer une candidature spontanée. Qui sait, peut-être rejoindrez-vous bientôt notre équipe !