Zowel bij Ypto als bij NMBS wordt het aanbieden van extra opleidingen hoog in het vaandel gedragen. Daarom heeft Ypto in samenwerking met NMBS ervoor gezorgd dat elke NMBS-medewerker via YouTrain een eigen platform heeft waarop hij/zij alle informatie over opleidingen gecentraliseerd kan vinden. Op die manier kan elke medewerker zelf nagaan welke opleidingen voor hem/haar relevant zijn of kunnen bepaalde opleidingen die nodig zijn voor het uitvoeren van een functie automatisch of via een opleidingsbeheerder worden toegewezen. Afhankelijk van de functie kan een medewerker zich ook zelf inschrijven voor bepaalde opleidingen, wat heel wat administratie en kost weghaalt. Het opleidingsplatform is net als onboarding, rekrutering en evaluatie ook gebaseerd op SAP SuccessFactors.
Interview met Romain Romain is een van Ypto’s Young Graduates (Yogy’s) en maakt deel uit van ons team van Junior IT Specialists. We stelden hem enkele vragen over zijn carrière, zijn integratie in het team en zijn vooruitzichten bij Ypto. Wat vind je positief aan het Yogy-programma?Romain: Ik vind het erg motiverend om mezelf te […]
Lees meerDagelijks rijden er een kleine 4 000 passagierstreinen van NMBS door ons land. Er zijn heel wat (realtime) gegevens nodig om dat verkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen. Als IT-bedrijf van NMBS speelt Ypto daar natuurlijk een grote rol in. Op dit moment zijn er verschillende afzonderlijke systemen om die data te verzamelen en aan […]
Lees meerIedereen binnen NMBS komt wel eens in aanraking met de NMBS SAP-applicaties die ervoor zorgen dat al de taken van onze medewerkers gepland, uitgevoerd en geregistreerd worden zodat er ook over kan gerapporteerd worden. De SAP-applicaties zijn de ondersteunende laag van vele NMBS-bedrijfsprocessen. Zo wordt SAP gebruikt in bijvoorbeeld ticketverkoop via de ticketverkoopmachines, het opmaken […]
Lees meerNMBS-medewerkers die HR-gerelateerde vragen hebben kunnen daarvoor chatbot Norio inschakelen. Norio is beschikbaar via Microsoft Teams, het NMBS-intranet en MyApps en kan 24/7 worden geconsulteerd. De chatbot wordt in eerste instantie ingezet om de HR-dienst te helpen bij het beantwoorden van HR-vragen van NMBS-medewerkers. Op die manier wordt de HR-dienst minder belast met eenvoudige vragen en kan het zich meer focussen op andere taken.
Lees meer