In haar missie om NMBS te digitaliseren werkt Ypto mee aan het steeds klantvriendelijker maken van digitale oplossingen. Zo lanceerden we in samenwerking met NMBS de vernieuwde NMBS-app. Die bracht niet alleen een nieuw design met zich mee, maar ook personalisatiemogelijkheden (zoals de mogelijkheid om een thuis- en werkstation aan te maken) door het toevoegen van een account. De MoveSafe-appfunctionaliteit werd volledig geïntegreerd in de NMBS-app en de Multi’s (passen voor tien ritten) werden beschikbaar gesteld in een digitale versie.
Ypto blijft de NMBS-app verbeteren en voert regelmatig releases uit. Zo werd informatie over de treinsamenstelling in de app beschikbaar gesteld. Reizigers kunnen nu bijvoorbeeld zien waar de eersteklas- of fietsrijtuigen zich bevinden. Ook of de trein airco of stopcontacten heeft kan gemakkelijk gecheckt worden in de app. Sinds 2024 kunnen reizigers ook tickets van De Lijn kopen en valideren in de app.
Dagelijks rijden er een kleine 4 000 passagierstreinen van NMBS door ons land. Er zijn heel wat (realtime) gegevens nodig om dat verkeer zo vlot mogelijk te laten verlopen. Als IT-bedrijf van NMBS speelt Ypto daar natuurlijk een grote rol in. Op dit moment zijn er verschillende afzonderlijke systemen om die data te verzamelen en aan […]
Lees meerIedereen binnen NMBS komt wel eens in aanraking met de NMBS SAP-applicaties die ervoor zorgen dat al de taken van onze medewerkers gepland, uitgevoerd en geregistreerd worden zodat er ook over kan gerapporteerd worden. De SAP-applicaties zijn de ondersteunende laag van vele NMBS-bedrijfsprocessen. Zo wordt SAP gebruikt in bijvoorbeeld ticketverkoop via de ticketverkoopmachines, het opmaken […]
Lees meerZowel bij Ypto als bij NMBS wordt het aanbieden van extra opleidingen hoog in het vaandel gedragen. Daarom heeft Ypto in samenwerking met NMBS ervoor gezorgd dat elke NMBS-medewerker via YouTrain een eigen platform heeft waarop hij/zij alle informatie over opleidingen gecentraliseerd kan vinden. Op die manier kan elke medewerker zelf nagaan welke opleidingen voor hem/haar relevant […]
Lees meerNMBS-medewerkers die HR-gerelateerde vragen hebben kunnen daarvoor chatbot Norio inschakelen. Norio is beschikbaar via Microsoft Teams, het NMBS-intranet en MyApps en kan 24/7 worden geconsulteerd. De chatbot wordt in eerste instantie ingezet om de HR-dienst te helpen bij het beantwoorden van HR-vragen van NMBS-medewerkers. Op die manier wordt de HR-dienst minder belast met eenvoudige vragen en kan het zich meer focussen op andere taken.
Lees meer